به منبع مکتب سبز به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدشب اظهار کرد: این شرکت با توجه به مناطق عملیاتی متعدد در کانتری وظیفه تداوم چرخه صادرات و ذخیره‌سازی و همچنین عملیات‌های مهم و مهندسی دریانوردی را به نمایندگی از وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران به‌عهده دارد.

وی افزود: به‌منظور پایداری و ایمنی در فرآیند عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های نفتکش در پایانه‌های نفتی، تجهیزی به‌ اسم CAPSTAN یا طناب‌جمع‌کن روی یدک‌کش‌های عملیاتی نصب است که نفتکش هنگام عملیات پهلوگیری و جداسازی از سوی شناورهای عملیاتی با طناب‌هایی به قطر ۲۲۰ تمایلی‌متر و طول ۲۰۰ متر مهار می‌شود. برای پهن کردن این طناب سنگین از این چرخ دوار و به یاری نیروی انسانی موجود در یدک‌کش استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد: با توجه به ضرورت انجام عملیات به‌صورت ایمن و سنگینی طناب‌های مهار کشتی، نقش این تجهیز بسیارحائز اهمیت است؛ تجهیز مورد نظر به دلیل خرابی بیرینگ‌ها و دنده‌ها و پوسیدگی بدنه و هیدروموتور از سرویس خارج شده بود که با توجه به نیاز عملیاتی، متخصصان تعمیرات شناورهای عملیات دریایی پایانه نفتی خارک با مهندسی معکوس و انتقال این تجهیز به کارگاه، پس از دمونتاژ همه اجزا و بررسی قجهت‌های فرسوده با ابتکار و طراحی دوباره، بدنه و چرخ دنده‌ها و سیستم‌های محرک با استفاده از تجهیزات موجود در انبار بازسازی و به شناور منتقل و نصب شد.

اسدشب تصریح کرد: با تعمیر این تجهیز، صرفه‌جویی سرمایهی ۵ تمایلیارد ریالی حاصل شده است.

0/5 ( 0 نظر )

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *